Запрошуємо Вас приєднатися до команди однодумців та стати членом громадської організації «СПІЛКА НАУКОВЦІВ УКРАЇНИ»
ГО «Спілка науковців України» запрошує до участі у колективній монографії «МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ВИМІРИ ІННОВАЦІЙ: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ»
до участі у підготовці колективної монографії
«МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ВИМІРИ ІННОВАЦІЙ:
ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ»
«INTERDISCIPLINARY DIMENSIONS OF INNOVATION:
FROM THEORY TO PRACTICE OF SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT»
Шановні колеги!
Запрошуємо Вас взяти участь у підготовці колективної монографії, присвяченої міждисциплінарному аналізу інноваційних процесів у різних сферах суспільного розвитку. Видання спрямоване на узагальнення теоретичних підходів та практичних рішень, що сприяють соціально-економічному прогресу в умовах трансформацій сучасного світу.
До участі у монографії запрошуються науковці, науково-педагогічні, педагогічні працівники, аспіранти, докторанти, які здійснюють дослідження в галузях освіти, психології, економіки, управління, соціології, права, технологій, культурології та суміжних наук.
Робочі назви розділів монографії:
1. Інновації в системі освіти: інтеграція технологій та нових моделей навчання.
2. Психологічне забезпечення інноваційної діяльності: особистісні ресурси та управління змінами.
3. Економічна динаміка інновацій: інвестиції, ринки та цифрова трансформація бізнесу.
4. Управління інноваційними процесами: організаційні моделі та лідерство змін.
5. Соціальні інновації та сталий розвиток суспільства.
6. Правове забезпечення інноваційної діяльності: нормативно-правова база та етичні аспекти.
7. Технологічні інновації: штучний інтелект, Big Data та цифрові платформи.
8. Культурологічний аспект інновацій: традиція, модерн і трансформація соціальних сенсів.
Кінцевий термін подання матеріалів: 02 червня 2025 року
Монографія буде видана з присвоєнням міжнародного стандартного номеру ISBN, DOI від Crossref. Індексація в Google Scholar.
Вимоги до оформлення матеріалів:
· Обсяг авторського тексту: від 12 до 20 сторінок, включаючи список використаних джерел.
· Мова написання: українська, англійська.
· Формат подання: файл у форматі Microsoft Word (doc або docx).
· Шрифт: Times New Roman, 14 pt.
· Інтервал: 1,5.
· Вирівнювання: по ширині.
· Поля: верхнє, нижнє, ліве, праве – 2 см.
· Абзацний відступ: 1,0 см.
· Список використаних джерел оформлюється відповідно до міжнародного стилю APA-7 (APA 7th ed.). Приклади оформлення: https://www.grafiati.com/uk/info/apa-7/examples/
Структура матеріалу:
1. Ім’я, прізвище автора/авторів (не більше трьох), науковий ступінь, вчене звання, посада, установа, місто, країна.
2. Назва публікації (великими літерами, по центру).
3. Анотація та ключові слова (3–7 ключових слів) мовою статті (600-800 символів (із пробілами)).
4. Основний текст (короткий вступ, результати дослідження, висновки).
5. Список використаних джерел.
6. Контактна інформація (ел. адреса, номер телефону).
Технічні зауваження:
· Рисунки обов'язково повинні бути згруповані, супроводжуватись назвами та мати порядкову нумерацію (окремо для малюнків і таблиць).
· Формули розташовують по центру, їх нумерацію здійснюють по правому краю. Формули повинні бути набрані в редакторі Microsoft Equation 3.0.
· Не допускається використання елементів автоматичного нумерування сторінок, автоматичних переносів.
· Літературні джерела, що цитуються, у списку використаних джерел (за стилем APA-7) повинні бути розміщені у алфавітному порядку без нумерації. Переважна більшість використаних джерел – за останні п’ять років. На кожне джерело у списку – посилання в тексті.
· Посилання на джерело подаються у круглих дужках і зазначенням автора, року видання, сторінки (за потреби): (Кузьмінський, 2023, с.45).
· Текст має бути оригінальним, з рівнем унікальності не менше 80% (перевіряється редакцією).
· Монографія планується тільки в електронному варіанті.
Матеріали надсилаються на електронну адресу: union.of.scientists.24@gmail.com. Файл з назвою «Монографія_Прізвище», лист із назвою «МОНОГРАФІЯ».
З питаннями щодо участі у проєкті звертайтесь на електронну адресу: union.of.scientists.24@gmail.com , 050 298 5153
З повагою,
Редакційна колегія монографії «Міждисциплінарні виміри інновацій: від теорії до практики соціально-економічного розвитку»
ТРЕНІНГ "БАЛАНС У ПРОФЕСІЇ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ: ЯК РОЗВИВАТИ СТРЕСОСТІЙКІСТЬ, ЗБЕРІГАТИ ЕНЕРГІЮ ТА ПІДТРИМУВАТИ ПРОФЕСІЙНЕ ЗДОРОВ’Я"
23 січня 2025 року в рамках курсів підвищення кваліфікації асистентів вчителя та реалізації проєкту «Безпековий освітній простір “Comfort”», за підтримки громадської організації «Спілка науковців України», було проведено тренінг на тему: «Баланс у професії асистента вчителя: як розвивати стресостійкість, зберігати енергію та підтримувати професійне здоров’я».
Учасники тренінгу під керівництвом тренера, д.п.н., проф. Вікторії ІВАНОВОЇ, здобули цінні знання та отримали практичні інструменти для розвитку стресостійкості й емоційного балансу, ефективного управління часом та енергією, формування позитивного мислення та вміння знаходити ресурси у професійній діяльності.
Це був простір для обміну досвідом, пошуку рішень і натхнення. Учасники не лише здобули важливі знання про природу стресу, але й освоїли ефективні методи його подолання. Вони навчилися сприймати стресові ситуації з різних точок зору, знаходити ресурси для відновлення та розвивати резильєнтність до професійних викликів. Це сприятиме їхньому емоційному здоров’ю, професійній ефективності та гармонійному поєднанню роботи з особистим життям.
Щиро дякуємо кожному учаснику за активність, відкритість і готовність до змін!
Віримо, що здобуті знання стануть надійною основою для збереження внутрішньої гармонії.
ОНЛАЙН-ЛЕКТОРІЙ РАДИ МОЛОДИХ УЧЕНИХ ПРИ МІНІСТЕРСТВІ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Тема лекції: «Технологія антимобінгу в умовах закладу освіти»
Дата: 21 березня 2025, 18:10
Лектор: МАРІАННА ШВАРДАК, голова правління ГО "СН України", доктор педагогічних наук,
професор, професор кафедри педагогіки дошкільної, початкової освіти та освітнього менеджменту Мукачівського державного університету.
Лекція висвітлює актуальну проблему мобінгу як деструктивного соціально-психологічного явища, що негативно впливає на міжособистісні відносини в педагогічному/науково-педагогічному колективі, ефективність професійної діяльності та психологічне благополуччя працівників освіти. Розглядається класифікація мобінгу за різними критеріями, включаючи суб’єктів цькування, форми та специфіку його проявів в умовах закладу освіти.
Увага зосереджена на аналізі причин виникнення мобінгу, детально розглянуто прояви та наслідки мобінгу. Особливу увагу приділено технології антимобінгу — комплексній системі заходів, спрямованих на попередження, виявлення та подолання мобінгу в освітніх установах.
ТРЕНІНГ «ЕМОЦІЙНА ПІДТРИМКА У ВОЛОНТЕРСТВІ. ЯК ЗБЕРЕГТИ РЕСУРС»
29 жовтня 2024 року для здобувачів вищої освіти проведено тренінг на тему: «Емоційна підтримка у волонтерстві. Як зберегти ресурс». Тренінг провела випускниця педагогічного факультету, психологиня, волонтерка Вікторія ЗАВАДСЬКА, яка поділилася практичними порадами та прийомами емоційної підтримки.
Здобувачі педагогічного факультету активно долучаються до благодійної діяльності: плетіння маскувальних сіток та збори коштів на ЗСУ, збори іграшок та книг для дітей, благодійні акції до новорічно-різдвяних та великодніх свят, допомога літнім людям. Окрім напрямку волонтерської діяльності у сфері допомоги людям, наші здобувачі приймають активну участь у різних проєктах, організаціях (Кругообіг добра, Будуємо Україну разом, Let’s do it, Ukraine), де може бути корисна наша допомога. Здійснюються екологічні проекти – чистота понад усе. Попри те, що благодійна діяльність – це передусім поклик серця, випадки психологічного виснаження у волонтерів не поодинокі. Але можливість допомагати людям завжди надихає. Саме тому і виникла необхідність запросити практичну психологиню, активну громадську діячку, волонтерку, яка змогла поділитися власним досвідом та показала на своєму прикладі яким чином можна зберегти ресурс та не втратити мотивацію до волонтерської діяльності. Продемонструвала кілька практичних вправ для стабілізації емоційного стану, надала корисні ресурси для психологічної підтримки.
“Головне – знайте те, до чого лежить душа, що справді мотивує не опускати рук”, – зазначають учасники тренінгу. “Взагалі подібні тренінги є необхідними і є потреба постійно їх проводити, тому що місія волонтера неймовірно складна у наших реаліях”, – поділилися враженнями здобувачі.
РЕГІОНАЛЬНИЙ СЕМІНАР «CУЧАСНИЙ СТАН СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ»
07 жовтня 2024 року члени Спілки взяли участь у регіональному семінарі «Сучасний стан системи забезпечення якості вищої освіти в Україні: виклики та перспективи», організованому Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти в м. Ужгород. Ключовими спікерами були Андрій Бутенко, голова Національного агентства, заступники голови Національного агентства Наталія Стукало, Олена Єременко та Богдан Моркляник.
Під час семінару обговорювали зміни в акредитаційних процесах, що очікують на заклади вищої освіти згідно з оновленим Положенням про акредитацію освітніх програм. Особлива увага була приділена постакредитаційному моніторингу та змінам у фінансово-договірних відносинах між учасниками акредитаційного процесу. Також піднімалися важливі теми євроінтеграції вітчизняної освіти та механізмів оскарження рішень Національного агентства.
Вдячні організаторам за важливі роз’яснення щодо оновленого Положення про акредитацію ОП та можливість обміну досвідом між учасниками акредитаційного процесу.
Члени ГО "Спілки науковців України" в умовах співпраці взяли участь у міжнародній літній школі підвищення кваліфікації «Інноваційні підходи до викладання та навчання», яка організована ВГО «Інноваційний університет». Школу проведено на базі практик «Гарт» при Волинському національному університеті імені Лесі Українки (на Шацьких озерах).
У міжнародній літній школі взяли участь провідні науково-педагогічні працівники України.
Учасників школи привітав Тарас ФІНІКОВ – президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», заступник міністра Міністерства освіти і науки України (2009-2010), професор Варшавського університету та Олеся ВАЩУК, доктор юридичних наук, професор, голова ВГО «Інноваційний університет».
Впродовж навчання учасники взяли участь у 9 інтерактивних тренінгах від ТОПових спікерів України та країн ЄС. Тренінги об’єднані трьома тематичними модулями за напрямками: імерсивні технології в освіті, геймифікація в освіті, інновації у викладанні та спец.тема «Інструменти відкритої науки в підготовці фахівців».
Перший модуль «Імерсивні технології в освіті: відкриття нових горизонтів» Міжнародної літньої школи розпочався з інтерактивного тренінгу «Застосування імерсивних технологій в освіті» від Анни ЯЦИШИН – докторки педагогічних наук, ст. наук. співробітниці, завідувачки сектору моніторингу наукової діяльності Державної наукової установи «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації», Інституту цифровізації освіти НАПН України.
Другий модуль Міжнародної літньої школи був присвячений гейміфікації в освіті і включав три насичених тренінги.
Інтерактивний тренінг «Інноваційний викладач» для учасників провела Анна ЯЦИШИН – докторка педагогічних наук, старша наукова співробітниця. Тренінг про якості, професійні навички та ефективність сучасного викладача в умовах переходу навчання в цифровий формат.
Світлана БУЛЬБЕНЮК – професорка кафедри політичних технологій Київського національного економічного університету ім. В.Гетьмана провела тренінг «Гейміфіковані технології розвитку критичного мислення». За допомогою аналізу кейсів для оцінки рівня критичного мислення учасники опанували і закріпили стратегії, процедури формування soft skills критичного мислення та аналізу інформації професійного та загального спрямування.
Останнім заняттям другого модулю стала інтерактивна гра на згуртування команд від Анни ЯЦИШИН.
Третій модуль школи «Інновації у викладанні» був присвячений дослідженню інновацій у викладанні і включав чотири інтерактивні заняття.
Про американський досвід викладання економічних дисциплін на прикладі MIT (Massachusetts Institute of Technology, USA) розповіла Євгенія ПОЛІЩУК – докторка економічних наук, професорка кафедри корпоративних фінансів і контролінгу Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, випускниця Програми академічних обмінів імені Фулбрайта (2023-2024), співзасновниця ініціативи «Українська наукова діаспора». Під час тренінгового заняття учасники дізналися про види і способи надання фідбеку, використання фідбеку в МІТ на прикладі платформи FruitFeedback та зробили вправи на формування фідбеку.
Навчальний семінар і круглий стіл «Кіберпростір освітньої програми: користувацька реалізація за допомогою хмарних технологій» провів Сергій ФЕДОНЮК – кандидат географічних наук, доцент кафедри міжнародних комунікацій та політичного аналізу, керівник Центру дослідження стратегічних комунікацій Волинського національного університету імені Лесі Українки. Учасники отримали дати змогу учасникам отримати розуміння та початкові вміння та навички використання SharePoint, Teams та інших застосунків при створенні й управлінні кіберпростором освітньої програми, розробці електронних курсів, організації роботи і внутрішньої комунікації для підвищення якості та доступності освітнього контенту.
Інтерактивний тренінг «Травмочутливий підхід до викладання: Що? Навіщо? Як?» провела команда Бердянського державного педагогічного університету, а саме Ольга ГУРЕНКО – докторка педагогічних наук, професорка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти, перша проректора, Наталя ЦИБУЛЯК – кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри прикладної психології та логопедії, Анастасія ПОПОВА – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти та Ганна ЛОПАТІНА – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри прикладної психології та логопедії. Під час заняття учасники школи обговорили як в сучасних умовах залучати студентів з травматичним досвідом до активної участі в освітньому процесі; як вибудовувати системну підтримку студентів з травматичним досвідом в освітньому середовищі; як обирати методи, технології та засоби консультування та враховувати принципи інклюзивності у вищій освіті.
Останнім заняттям третього модулю стала інтерактивна гра «Викладання у формі дебатів», яку провели Паскаль ШАМПЕН – доцент, викладач з питань освіти та навчання Лабораторії шкільної освіти та навчання (EMA, EA4507) CY Паризького університету Сержі / INSPÉ Версальської академії наук та Олена КОВАЛЬЧУК – докторка педагогічних наук, професорка Національного університету харчових технологій, Університету Екс Марсель, президентка асоціації «Українська наукова діаспора у Франції».
Спеціальна тема Міжнародної літньої школи була присвячена інструментам відкритої науки в підготовці фахівців.
Спікерами виступили учасники міжнародного проєкту Open4UA is an Erasmus+ Project aimed at prioritising Open Science in Ukraine, а саме Себастьян ДАХЛЕ / Sebastian Dahle – Dr.,scientific associate and assistant professor at the Department of Wood Science and Technology, Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, president of the European Council of Doctoral Candidates and Junior Researchers (Eurodoc), the chair of the Working Group for Early – and Mid-Career Researchers at the Coaliation for Advancing Research Assessment (CoARA), shareholder of the Plasma Green GmbH, a start-up company, Germany Open4UA Institutional Coordinator at University of Ljubljana, (Slovenia), Анастасія СІМАХОВА – докторка економічних наук, професорка кафедри бізнес аналітики та цифрової економіки Національного авіаційного університету, перша заступниця Голови Ради молодих учених при Міністерстві освіти і науки України та Сергій КАСЯН – кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри маркетингу НТУ “Дніпровська політехніка”, дійсний член Української асоціації маркетингу, дійсний член ВГО «Українська асоціація європейських студій», заступник Голови Офісу підтримки вченого.
Учасники зробили короткий огляд відкритої науки (ВН), обговорили відкриту науку в CERN і таксономію FOSTER для відкритої науки. Окремо зупинилися на понятті і прикладах відкритих освітніх ресурсів (ВОР) та впливі ВН та ВОР на методологію навчання. На завершення учасники отримали рекомендації з чого починати розвиток компетенцій для відкритих освітніх ресурсів та кроки включення ВОР у власну методику навчання.
За умовами програми Міжнародної літньої школи впродовж липня-жовтня учасники виконують індивідуальні завдання за місцем основної роботи. І вже наприкінці жовтня відбудеться публічний захист мікропроєктів та вручення сертифікатів.
Далі буде…
15 травня із здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти, спеціальностей «Початкова освіта» та «Освітні, педагогічні науки» проведено тренінг під назвою «Обережно, мобінг! Причини VS наслідки» у рамках проєкту «Безпековий освітній простір» (за підтримки ПРООН та ГО «Спілка науковців України»). Тренер – доктор педагогічних наук, доцент Мукачівського державного університету Маріанна ШВАРДАК.
«Що керує членами колективу, які вдаються до мобінгу, і чому його співучасники мовчать? Які причини та наслідки цього деструктивного процесу?» – надскладні питання, відповідь на які шукали учасники тренінгу. Через практичні вправи пропрацювали такі питання, як: спільна мета та цінності, згуртованість, командний дух, позитивний мікроклімат в педагогічному колективі та неприпустимість в ньому деструктивної поведінки. Відтак, сформували наукове уявлення про феномен «мобінгу», його види, причини, прояви та наслідки, й на основі цього відпрацьовували практичні кроки його попередження та протидії в умовах закладу освіти.
Тренінг привів учасників до розуміння, що позитивний мікроклімат та згуртованість колективу є надважливими чинниками, які забезпечують його ефективне функціонування та розвиток, сприяють особистісному та професійному розвитку кожного члена колективу. Згуртованість – це чарівний засіб, завдяки якому вирішення навіть найскладніших масштабних завдань стає можливим, а кожен учасник відчуває себе частиною єдиного цілого.
Тренінг проведений в інтерактивному форматі, що дало можливість учасникам активно співпрацювати у групах, моделювати життєві ситуації, активно спілкуватися, ділитися досвідом. У результаті чого, учасниками сформовано певні рекомендації щодо попередження мобінг-дій у педагогічному колективі. Разом з тим, прийшли до висновку, що не існує єдиного рецепту протидії мобінгу та чарівного засобу його подолання. Кожна ситуація індивідуальна, а мобінг, на жаль, багатогранний та тяжкий.
Учасники висловили задоволення від участі у тренінгу та високо оцінили його важливість у продуктивній роботі закладу освіти, прийшли до розуміння, що перші прояви мобінгу у трудовому колективі потребують особливої уваги, негайного реагування та протидії.
ВЕБІНАР “УПРОВАДЖЕННЯ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 013 ПОЧАТКОВА ОСВІТА”
Мета вебінару - обговорення шляхів удосконалення освітніх програм підготовки майбутніх учителів початкових класів на другому (магістерському) рівні вищої освіти у відповідності до нового Стандарту вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта. У вебінарі взяли участь понад 30 учасників із 13 університетів України (гаранти та члени проєктних груп ОПП “Початкова освіта”).
Під час вебінару учасники мали змогу ознайомитися з характеристиками основних положень нового Стандарту вищої освіти від розробників та рецензентів Стандарту, взяти участь в дискусії щодо укладання освітніх програм підготовки магістрів початкової освіти на 2024-25 н.р., обговорити актуальні проблеми та виклики фахової підготовки майбутніх учителів початкових класів; розглянути кращі практики та інноваційні підходи щодо вдосконалення освітніх програм; обмінятися досвідом та налагодити співпрацю між університетами.
25 квітня 2024 року в рамках реалізації проєкту «Безпековий освітній простір “Comfort”» за підтримки громадської організації “Спілка науковців України” проведено тренінг на тему «Психологічно безпечне освітнє середовище закладу вищої освіти» за участі студентів педагогічного факультету.
Тренінг проводила сертифікована тренерка, докторка педагогічних наук, професорка Вікторія ІВАНОВА.
Під час заходу було висвітлено та пропрацьовано з учасниками ряд питань. Основна увага була сфокусована на: виявлення чинників, які можуть погіршувати психологічне благополуччя студентів; розкриття сутності та видів конфліктів у студентському середовищі, розуміння їх впливу на психологічний комфорт молоді; розгляд та аналіз різних шляхів і стилів вирішення конфліктів; формування навичок ефективної комунікації та емпатії як необхідних для побудови позитивних відносин в освітньому середовищі.
Дружнє відверте спілкування у колі з професійним тренером створили позитивну атмосферу та можливість для учасників відкрито обговорити свої проблеми, думки та переживання щодо психологічної безпеки в студентському середовищі. Різноманіття тренінгових вправ та методів допомогли учасникам отримали практичні рекомендації та інструменти для забезпечення ефективної комунікації, що може бути корисним для них у подальшій навчальній діяльності та особистому житті.
Були висловлені побажання щодо проведення подібних тренінгів у майбутньому, що свідчить про успішність та релевантність проведеного заходу.
По завершенню тренінгу кожен учасник отримав сертифікат про проходження навчання.
17 квітня 2024 року відбулося відкриття Безпекового освітнього простору «Comfort», який створений за сприяння Програми розвитку ООН в Україні за фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту «EU4Recovery» – Розширення можливостей громад в Україні, а також за сприяння Мукачівської міської ради та Мукачівського державного університету.
Трішки історії. Все почалося ще з грудня 2023 року, коли в Мукачеві проходив конкурс суспільних ініціатив «Толока ідей: безпека, інклюзія та інтеграція». Захід проводився за підтримки громадських організацій «Маріупольська Спілка Молоді», «Заходи» та Благодійного фонду «Центр громадських ініціатив» у співпраці з Мукачівською міською радою, Агенства ООН у справах біженців та ПРООН в Україні за фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту «EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні».
Потужна подія в Мукачеві зібрала 23 команди, а це біля 100 активістів, а також 18 досвідчених менторів із проєктного менеджменту, які з’їхалися з різних куточків України.
За ініціативи керівництва МДУ зібралася команда однодумців, а саме проєктна група «Педагогині» (д.пед.н., доцент Маріанна Швардак, д.пед.н., к.психол. н., професор Вікторія Іванова, доктор філософії Олена Бобирєва, голова Студради педагогічного факультету Єлена Одошевська, голова інформаційного сектору Студради педагогічного факультету Мирослава Томинець).
Успішно рухаючись від ідеї до перемоги команда впевнено пройшла фінальний пітчинг і виборола фінансування у розмірі 235 тисяч гривень на реалізацію свого проєкту. Мукачівський державний університет виділив аудиторію та провів ремонтні роботи.
Підготовка супровідної проєктної документації та облаштування сучасного, комфортного, безпечного та мотивуючого тренінгового простору тривала кілька місяців. І сьогодні ми вже можемо поділитися результатом.
На відкриття простору були запрошені: Юлія Тайпс – заступниця міського голови з питань діяльності виконавчих органів Мукачівської міської ради, Ірина Калій – начальниця відділу культури та молодіжної політики управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради, Федеріка Дінспенца – міжнародна керівниця напряму із громадської безпеки та соціальної згуртованості ПРООН із відновлення та розбудови миру, Аліна Лєбедєва – фахівчиня із мобілізації громад у Закарпатській області, ПРООН, Тетяна Сила – фахівчиня із мобілізації громад, ПРООН, Юрій Давиденко – голова ГО «Заходи», Юлія Пруднікова – проєктна менеджерка ГО «Маріупольська спілка молоді», Вероніка Бородуліна – координаторка проєктів ГО «Маріупольська спілка молоді».
Із програмою запланованих заходів та наступною післядією гостей ознайомила керівниця проєктної групи, голова ГО Спілка науковців України Маріанна Швардак. У межах проєкту планується проведення різноманітних активностей (тренінгів, майстерок, практикумів) для майбутніх та вже практикуючих педагогів Мукачівської громади з метою формування здатності у них створювати безпечне, комфортне освітнє середовище. Напрямами діяльності є активна соціальна взаємодія, антибулінгова, антимобінгова, безпекові програми, а також програма гендерної рівності у сфері освіти.
Простір чекає на відвідувачів за адресою: м. Мукачево, вул. Коменського, 59.
Нагадаємо, що в грудні 2023 року в Мукачеві проходив конкурс проєктів «Толока ідей: безпека, інклюзія та інтеграція». Ця потужна подія зібрала 23 команди, а це біля 100 активістів, а також 18 досвідчених менторів із проєктного менеджменту, які з’їхалися з різних куточків України. До участі в конкурсі приймалися суспільні ініціативи, які відповідали одному з напрямів: безпека, інклюзія, інтеграція.
Захід проводився за підтримки ГО “Маріупольська Спілка Молоді”, ГО “Заходи” та БФ “Центр громадських ініціатив” у співпраці з Мукачівською міською радою, UNHCR Ukraine та UNDP Ukraine / ПРООН в Україні за фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту “EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні”.
У конкурсі взяла участь команда «Педагогині» (д.пед.н., доцент Маріанна Швардак, д.пед.н., к.психол. н., професор Вікторія Іванова, доктор філософії Олена Бобирєва, голова студради педагогічного факультету Єлена Одошевська, голова інформаційного сектору студради педагогічного факультету Мирослава Томинець) – представниці Мукачівського державного університету та ГО «Спілки науковців України».
Після триденного інтенсиву, де учасники та учасниці пропрацьовували свої ідеї, консультувалися з менторами і менторками, вдосконалювали свої ідеї, було оголошено переможців, які отримають фінансову підтримку для реалізації своїх ініціатив!
У результаті проведеного конкурсу, проєкт команди «Педагогині» під назвою «Безпековий освітній простір «Comfort»» став переможцем і отримав фінансову підтримку в сумі 235 тисяч гривень (донор проєкту: «EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні»).
Для реалізації проєкту Мукачівський державний університет виділив аудиторію та провів ремонтні роботи.
Кілька місяців тривала активна робота з облаштування сучасного, комфортного, безпечного та мотивуючого тренінгового простору на базі Мукачівського державного університету.
Наразі, ремонтні роботи проведено, обладнання (меблі й техніка) на суму 235 тисяч гривень – доставлено. Простір облаштовано і чекає на відкриття.
Реалізація проєкту буде спрямована на формування здатності у майбутніх та практикуючих педагогів створювати безпечний та комфортний освітній простір.
«Толока ідей» – це відмінна можливість для обміну ідеями, укладення партнерств та співпраці з іншими громадськими організаціями. Радіємо, що взяли участь в проєкті, перемога в якому дала можливість облаштувати безпековий освітній простір для подальшої плідної співпраці з майбутніми та практикуючими педагогами з реалізації безпекових програм.
Велика вдячність організаторам конкурсу, донору проєкту EU4Recovery. Також висловлюємо вдячність Аліні Лебедєвій – фахівчині з мобілізації громад «Громадської безпеки та соціальної згуртованості” (ПРООН) за високопрофесійний менторський супровід та координування проєкту. Дякуємо керівництву Мукачівського державного університету за підтримку та сприяння.
Доктор пед. наук, доцент, голова правління ГО «Спілка науковців України» Маріанна Швардак пройшла всеукраїнський конкурсний відбір і отримала унікальну можливість навчатися на стипендійному курсі для лідерів освітніх змін «Освіта задля успіху українців» під менторством Лілії Гриневич.
Навчальний інтенсив проходитиме на базі Київської школи державного управління ім. С.Нижного впродовж березня, включає три модулі та три очні заїзди.
Перший модуль курсу розпочали у перший день весни під менторством Лілії Гриневич. Розмовляли про основні контексти освітньої політики у сфері загальної середньої освіти, а також провели знайомство й огляд особливостей курсу.
Учасники інтенсиву презентували себе, свій досвід роботи, професійні інтереси та досягнення, розповідали про очікування від навчального курсу та власні цілі.
Суботній навчальний день розпочала Лілія Гриневич, менторка курсу. Говорили про післявоєнну трансформацію Нової української школи, формування освітньої політики під час війни, післявоєнний період та екосистемні рішення задля підвищення якості освіти.
Про новий зміст освіти, ключові компетентності та наскрізні вміння для майбутнього – розповідав заступник директорки Команди підтримки реформ із питань Нової української школи Роман Шиян.
Знайомство з актуальною цифровізацією в освіті провів співзасновник та СЕО EdEra Ілля Філіпов. Обговорювали тренди в освітніх технологіях та провели розбір успішних кейсів.
Зі спікером Олегом Фасолею, керівником компоненту підтримки освіти на місцевому та регіональному рівні Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні», розглядали формування ефективної мережі закладів освіти у місцевих громадах.
Під час недільного інтенсиву вивчали сучасний дизайн онлайн-уроку та ефективний цифровий контент з експертом проєкту «Навчаємось разом», тренером-експертом ГС «Освіторія» Юрієм Гайдученком.
Директорка Unique Hub, співзасновниця методичного центру Unique Method та навчального центру Unique Ed Academy, авторка курсу для дітей “Майстер нейромереж”, методистка EdEra Яніна Хіжінська навчала застосовувати штучний інтелект для розробки проєкту та його ефективної презентації.
Керівниця операційної діяльності та фандрайзингу БО “МБФ SavED” Анастасія Кліміна була останнім спікером 1 модуля, з нею досліджували надактуальне поняття фандрейзингу у сфері освіти, пропрацьовували практичні аспекти.
Другий модуль (8-10 березня) інтенсиву відзначився особливо потужними спікерами.
Пʼятниця минула спільно зі спікерами Оленою Лінник та Лілія Гриневич.
Стартувала у перший тренінговий день д.пед.н., професор, державний експерт директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України (2018-2020), експертка ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) Олена Лінник, яка розвивала стратегічне бачення та навички розробки проєктів. Пані Олена роз’яснювала освітню політику на місцевому та інституційному рівні, а пані Лілія, менторка курсу, проводила пояснювальні лекції про структуру та особливості курсового проєкту й консультації щодо його тематики. За підсумком, учасники виконували практичну роботу в групах й адаптовувались до роботи над власними проєктами, обирали теми.
Другий день модулю розпочала очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко, котра вела мову про освітні втрати.
Надзвичайно важливій та болючій темі забезпечення доступу до освіти в деокупованих і прифронтових територіях присвятила виступ співзасновниця SavED, міністерка освіти та науки України (2019-2020 рр.) Анна Новосад.
Цікавою була тема виступу радниці міністра освіти та науки України, співзасновниці ГО “Смарт освіта” Іванни Коберник. Говорили про налагодження ефективних комунікацій у освітній сфері.
На завершення дня неймовірна “прокачка тонких матерій” від Президентки Асоціації дитячих аналітичних психологів Катерини Гольцберг, яка особливу увагу приділила характеристиці «покоління Альфа».
Недільний день курсу пройшов з соціально-емоційними навичками та 3D-підходом у професійному розвитку педагогів (індивідуальна і командна траєкторії) під спікерством Олени Масалітіної, віцеголови Ради ГО «EdCamp Ukraine».
Фіналізували другий модуль консультації щодо тем курсових проєктів учасників, які проводила ментор «Освіти задля успіху українців» Лілія Гриневич.
Команда викладачок та здобувачок Мукачівського державного університету (д.пед.н., доцент Маріанна Швардак, д.пед.н., професор Вікторія Іванова, доктор філософії Олена Бобирєва, голова Студради педагогічного факультету Єлена Одошевська, голова інформаційного сектору студентської ради педагогічного факультету Мирослава Томинець) взяла участь у триденному інтенсиві – конкурсі суспільних ініціатив «Толока ідей: безпека, інклюзія, інтеграція», організованому United Nations Development Programme та партнерами за підтримки Євросоюзу.
На відкриття конкурсу були запрошені: Уляна Токарєва – заступниця Міністра соціальної політики, Тетяна Ломакіна – радниця, уповноважена Президента України з питань безбар’єрності, Федеріка Діспенза – керівниця напряму «Громадська безпека та соціальна згуртованість» ПРООН, Наталія Мацькова – керівниця західного регіону Карітас Чеська Республіка в Україні, Ракель Трабазо – голова польового офісу УВКБ ООН в Закарпатській і Івано-Франківській областях, Юлія Тайпс – заступниця міського голови м. Мукачево, Дар’я Маркович – ГО “Маріупольська Спілка Молоді”, Юрій Давиденко – ГО «Заходи».
Потужна подія в Мукачеві зібрала 23 команди, а це біля 100 активістів, а також 18 досвідчених менторів із проєктного менеджменту, які з’їхалися з різних куточків України. До участі в конкурсі приймалися суспільні ініціативи, які відповідали одному з напрямів: безпека, інклюзія, інтеграція. В умовах конкурсу учасники мали можливість презентувати свої ініціативи, пропрацювати їх з менторами та представити на розгляд журі у фіналі.
Першого дня відбулися чотири потужні інформаційні сесії від запрошених експертів з безбар’єрності та інклюзії, громадської безпеки, гендерної чутливості та відповідальності, а також з інтеграції.
Другого дня проходив чек-поінт – зустріч команд з менторами, презентація власних ідей, фідбек щодо їх доопрацювання та оцінювання.
Команда «Педагогині» від Мукачівського державного університету на «Толоці ідей» розробила проєкт з напряму «Безпека», успішно пройшла чек-поінт і потрапила у фінал.
Третього дня відбувся фінальний пітчинг відібраних 13-ти проєктів, на якому журі обрало по два переможці з напряму.
Раді повідомити, що ініціативна група «Педагогині» безперешкодно пройшла фінальний пітчинг і виборола фінансування на реалізацію свого проєкту у 2024 році.
Дякуємо ініціативним та креативним учасницям за командну співпрацю, кожна з яких доклала максимум зусиль, щоб ця перемога відбулася!
Висловлюємо щиру подяку організаторам, спікерам, менторам мега-події за три дні інтенсиву, пізнавальної активності, креативності, надзвичайної продуктивності; за дні, наповнені енергією професіоналізму, єдності та власних трансформацій. Ваша праця інспірує та об’єднує людей навколо важливих суспільних справ, а завзяте бажання зробити світ кращим несе в собі справжню силу, яка надихає.
Вітаємо команду «Педагогині» з перемогою проєкту, реалізація, якого буде консолідувати майбутніх, практикуючих педагогічних та науково-педагогічних працівників.
Все буде Україна!